24 november 2007

Chocoladelettertest bij omroep LLink


‘Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje...’ een chocoladeletter! Heerlijk, maar ook eerlijk? Per jaar worden er twintig miljoen verkocht. Helaas is nog geen half procent op een eerlijke manier gemaakt. Ligt het aan de smaak, vinden we hem te duur of is de slaafvrije letter gewoon moeilijk te vinden? LLinke Soep,het wekelijkse crossmediamagazine voor lekkere lifestyle en duurzaam consumeren van omroep LLink schonk zaterdagavond 24 november aandacht aan dit onderwerp en onderwierp alle letters - goed of fout - aan een grondige smaaktest.

De zes merken: V&D, Hema, Droste, Verkade, De eerlijke letter en Carabo maakten onderdeel uit van de test. In een blinde proef werd door twee proefpersonen ondermeer op geur en smaak getest wat uiteindelijk resulteerde in een beoordelingscijfer.

Uitslag: V&D 7; Hema 5; Droste 6; Verkade 7 De Eerlijke letter een 8- en tot slot het merk Carabo en 1,5

Bekijk de gehele uitzending op uitzendinggemist

Geen opmerkingen: